[AI로 알아 보는 아웃소싱 뉴스] The Economic Times가 말하는 [What is 'Outsourcing']
[AI로 알아 보는 아웃소싱 뉴스] The Economic Times가 말하는 [What is 'Outsourcing']
  • 이효상 기자
  • 승인 2024.01.17 12:37
  • 댓글 0
이 기사를 공유합니다

What is 'Outsourcing'
Pros of Outsourcing
Cons of Outsourcing
Examples of Outsourcing
Name some of the types of outsourcing?
What is the reason behind outsourcing?
Which company was the first to start outsourcing?
State some of the disadvantages of outsourcing?
he Economic Times에 소개된 'What is 'Outsourcing' 이미지
The Economic Times에 소개된 'What is 'Outsourcing' 

[아웃소싱타임스 이효상 기자] 최근 '챗GPT' 등 AI기술이 우리 생활 깊숙히 파고들며 일상을 지배하기 시작했다. 챗GPT 등 AI기술을 활용할 줄 아는 사람과 모르는 사람간의 업무 효율성이 10배이상 난다고 한며, 이제는 AI가 아닌, AI를 비서처럼 활용할 수 있는 사람이 활용 못하는 사람을 실직자로 만드는 세상이 도래했다고 한다. 

이러한 시대적 흐름을 이해하고  챗GPT 등 AI기술 활용의 일상화를 돕기 위해 본지에서는 이를 활용하여 다양한 형태의 정보 탐색과 뉴스로 만들어 보는 시리즈를 준비해 보았다. 

이번에는 The Economic Times에 소개된 What is 'Outsourcing'의 내용을 DEEPL로 번역해 보았다. 귄위있는 매체에서 소개한 아웃소싱의 정의와 장단점, 사례, 유형 등에 대해 개념을 정리해 볼 수 있는 좋은 기회가 되리라 생각된다. 

■아웃소싱'이란 무엇인가요?

아웃소싱
아웃소싱은 기업이 자신의 업무를 수행하기 위해 제3자를 고용하는 것, 즉 기업이 다른 기업을 고용하여 업무를 수행하는 것을 아웃소싱이라고 합니다. 1989년에 처음으로 비즈니스 전략으로 인식되기 시작했고, 이후 1990년대에 들어서면서 비즈니스의 기본 요소로 자리 잡았습니다. 이 기술과 그 장단점에 대해 자세히 알아봅시다.

What is 'Outsourcing'

Outsourcing
Outsourcing is when a company hires a third party to perform their task; in other words, when a company employs another company to fulfilling its tasks, it is termed outsourcing. In 1989, it was first recognised as a business strategy, and later, in the 1990s, it became a fundamental part of the business. Let’s get to know more about this technique and its pros and cons.

■아웃소싱이란 무엇인가요?
아웃소싱의 정의에 따르면, 아웃소싱은 특정 작업을 위해 다른 회사나 회사를 지정하는 기술입니다. 간단히 말해서, 이전에 회사 직원이 수행하던 서비스를 특정 제3자에게 제공하는 비즈니스 관행이라고 할 수 있습니다. 이렇게 하는 가장 큰 이유는 비용을 절감하고 회사의 수익성을 높이기 위해서입니다.

또한 아웃소싱 업체가 더 중요한 업무에 집중할 수 있도록 노동력을 배분하는 것도 포함됩니다. 이는 많은 국가에서 논란의 여지가 있습니다. 어떤 사람들은 아웃소싱이 국내 일자리를 감소시킨다고 생각하는 반면, 어떤 사람들은 기업이 자산을 가장 효과적으로 사용할 수 있는 회사에 할당할 수 있다고 생각합니다.

What is Outsourcing?
According to the Outsourcing definition, it is a technique of appointing another firm or company for a specific task. To simplify, we can say that it is the business practice to set specific third-party to give services previously done by the company’s staff. The foremost cause of doing so is to cut down the costs and increase the company’s profitability. It also involves the distribution of labour so that the company outsourcing can focus on more important subjects. It is a matter of controversy in many countries. Some believe that it causes a decline in domestic jobs, whereas some believe that it allows the business to assign assets to the companies where they can be most effectively used.

■아웃소싱의 장점
아웃소싱은 자원을 효과적으로 활용할 수 있는 기업에 자원을 배분하는 효과적인 수단으로, 전문성을 갖춘 기업에 업무를 할당하는 것을 의미합니다. 또한 회사는 더 적은 비용으로 작업을 완료할 수 있습니다. 아웃소싱을 통해 기업은 다른 업무를 제삼자에게 맡기고 더 중요한 일에 집중할 수 있습니다.

아웃소싱은 Apple에게 탁월한 선택이었습니다. 새로운 소프트웨어와 디자인 개발에만 집중하고 그 구성 요소는 다른 당사자에게 아웃소싱합니다. 따라서 적절하게 관리한다면 비즈니스와 경쟁에 매우 효과적인 기술이 될 수 있다고 말할 수 있습니다.

Pros of Outsourcing
It has proven to be an effective measure of distributing resources to the companies where they can effectively utilise them, which means allotting tasks to those companies that are specialists. Moreover, it enables the company to complete their tasks for lesser money. Outsourcing allows the companies to focus on more important things after allotting others to the third party. Outsourcing has been an excellent choice for Apple. It only focuses on developing new software and designs and outsources its components to the other parties. Thus, we can say that it can be a very effective technique for business and competition if appropriately managed.

■아웃소싱의 단점
아웃소싱은 특히 제조업 부문에서 여러 국내 일자리를 잃게 하는 원인이 되었습니다. 아웃소싱 서비스는 회사가 완전히 통제할 수 없기 때문에 품질이 낮은 제품이나 서비스를 생산할 수 있습니다. 또한 회사와 제3자 간의 소통 부족으로 프로젝트 완료가 지연될 수 있습니다. 다른 회사와 계약을 체결하려면 추가적인 노력과 시간이 필요합니다. 제3자가 기밀 정보에 액세스할 수 있는 경우 아웃소싱하는 회사에 심각한 위협이 될 수 있습니다.

Cons of Outsourcing
It has been a cause of the loss of several domestic jobs, especially in the manufacturing sector. As the outsourced services are not in complete control of the company, it can lead to the production of lower quality products or services. Moreover, there could be a delay in completing projects due to a lack of communication between the company and the third party. Signing agreements for it with other companies take extra effort and time. If the third party has access to confidential information, then it can be a severe threat to the company outsourcing.

■아웃소싱의 예
많은 기업이 데이터베이스 관리나 인보이스 발행과 같은 거의 모든 관리 업무를 다른 개발도상국에 아웃소싱하고 있습니다.

Apple: 유명한 회사인 Apple은 아이폰 생산의 대부분을 다른 많은 회사에 아웃소싱했습니다. 폭스콘이라는 회사가 최종 아이폰을 제조하는 것으로 알려져 있습니다. 또한 애플은 삼성으로부터 모바일 DRAM과 같은 여러 제품을 아웃소싱하기도 합니다. 애플은 다른 경쟁사와 경쟁하기 위해 새로운 소프트웨어 및 디자인 개발과 같은 기본적인 작업을 아웃소싱함으로써 더 중요한 일에 집중할 수 있습니다.

1990년대부터 2000년대까지 인도네시아, 인도, 필리핀과 같은 여러 개발도상국에서 콜센터가 활발하게 움직였습니다. 콜센터에서는 기술적인 문제와 같은 기본적인 문의를 처리했습니다. 그러나 많은 기업이 고객으로부터 부정적인 피드백을 받은 후 콜센터를 다시 본국 콜센터로 이전했습니다. 영어에 능숙하지 못한 것이 주요 원인 중 하나였습니다.

IT 산업 역시 아웃소싱에서 영어가 매우 중요합니다. 한 시멘트 회사가 고객과 직접 소통할 수 있는 앱을 만들고 싶다고 가정해 봅시다. 하지만 앱 제작에 대해 잘 알지 못합니다. 이 경우 이 작업을 뛰어난 다른 회사에 아웃소싱하는 것이 훨씬 더 나을 것입니다.

Examples of Outsourcing
Many companies outsourced almost all administrative tasks such as database administration or invoicing to other developing nations.

Apple: The renowned company Apple outsourced most of the production of its iPhones to many other firms. A firm named Foxconn is supposed to manufacture the final iPhone. Moreover, Apple also outsources several products such as mobile DRAM from Samsung. Apple can focus on more important things by outsourcing basic tasks, such as developing new software and designs to compete with other competitors.

From the 1990s to the 2000s, there was a significant movement of call centres in several developing nations such as Indonesia, India and the Philippines. The call centres involve basic queries such as technical issues. However, many companies moved back to their call centres after receiving negative feedback from their customers. The non-proficiency of the English language was one of the major causes of doing so.

IT industry also has a great significance in outsourcing. Let’s say that a cement company wants to create an app to connect with its customers directly. However, they didn’t know much about creating an app. In this case, it will be much better to outsource this task to another firm that excels in it.

■아웃소싱이란 무엇인가요?
아웃소싱은 회사의 업무를 수행하기 위해 다른 회사를 지정하는 방법 또는 단순히 회사 직원이 이전에 수행한 서비스를 제공하기 위해 특정 제3자를 선택하는 비즈니스 관행입니다.

아웃소싱의 유형에는 어떤 것이 있나요?
아웃소싱의 몇 가지 유형은 다음과 같습니다:
-운영 아웃소싱
-전문 아웃소싱
-프로젝트 아웃소싱
-프로세스 아웃소싱
-IT 아웃소싱
-제조 아웃소싱

What is Outsourcing?
It is the method of appointing another company to fulfil the company’s tasks, or simply it is the business practice to select a particular third party to give services previously done by the company’s staff.

Name some of the types of outsourcing?
Some of the types of outsourcing are as follows:
-Operational outsourcing
-Professional outsourcing
-Project outsourcing
-Process outsourcing
-IT outsourcing
-Manufacturing outsourcing

■아웃소싱을 하는 이유는 무엇인가요?
아웃소싱을 통해 회사는 다른 업무를 다른 회사에 맡기고 더 중요한 업무에 집중할 수 있습니다. 또한 비용 효율적인 수단임이 입증되었습니다. 성공적인 비즈니스를 운영하기 위해서는 다른 회사의 도움이나 지도가 필요한 특정 지점이 있기 때문에 성공적인 비즈니스를 운영하기 위한 필수적인 관행입니다. 예를 들어, 식당 주인이 자신의 비즈니스를 위한 앱이나 웹사이트를 만들기 위해 IT 전문가가 필요할 수 있습니다.

What is the reason behind outsourcing?
It allows the company to focus on a more critical task after appointing another company to outsource other tasks. Moreover, it has proved to be a cost-effective measure. It is an essential practice for running a successful business as there are specific points where a company needs help or guidance from other companies that excel at it. For example, a restaurant owner might want an IT expert to create an app or website for their business.

■아웃소싱을 가장 먼저 시작한 회사는 어디인가요?
컴퓨터 회사가 가장 먼저 시작했습니다.

Which company was the first to start outsourcing?
Computer companies were the first to start it.

■아웃소싱의 단점은 무엇인가요?
아웃소싱의 몇 가지 단점은 다음과 같습니다:
-커뮤니케이션 부족
-프로젝트 지연
-타사 작업에 대한 완전한 통제 불가
-언어 및 시간대 장벽

State some of the disadvantages of outsourcing?
Some of the disadvantages of outsourcing are as follows:
-Lack of communication
-Delay of the project
-No complete control over the third-party actions
-Language and time zone barriers

면책 조항: 이 콘텐츠는 외부 기관에서 작성했습니다. 여기에 표현된 견해는 각 저자/기관의 견해이며 이코노믹 타임즈(ET)의 견해를 대변하지 않습니다. ET는 해당 콘텐츠를 보장, 보증 또는 보증하지 않으며 어떠한 방식으로도 이에 대한 책임을 지지 않습니다. 제공된 모든 정보와 콘텐츠의 정확성, 업데이트 및 확인을 위해 필요한 모든 조치를 취하시기 바랍니다. 이에 따라 ET는 보고서 및 그 안에 포함된 모든 콘텐츠와 관련된 모든 명시적 또는 묵시적 보증을 부인합니다. 

Disclaimer: This content is authored by an external agency. The views expressed here are that of the respective authors/ entities and do not represent the views of Economic Times (ET). ET does not guarantee, vouch for or endorse any of its contents nor is responsible for them in any manner whatsoever. Please take all steps necessary to ascertain that any information and content provided is correct, updated and verified. ET hereby disclaims any and all warranties, express or implied, relating to the report and any content therein. 

댓글삭제
삭제한 댓글은 다시 복구할 수 없습니다.
그래도 삭제하시겠습니까?
댓글 0
댓글쓰기
계정을 선택하시면 로그인·계정인증을 통해
댓글을 남기실 수 있습니다.


관련기사