[AI로 알아 보는 아웃소싱 뉴스] BPO란 무엇인가요?
[AI로 알아 보는 아웃소싱 뉴스] BPO란 무엇인가요?
  • 이효상 기자
  • 승인 2024.04.05 15:31
  • 댓글 0
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BPO는 비핵심 비즈니스 기능이나 프로세스를 외부 서비스 제공업체 맡기는 것
기업은 비즈니스에 필수적이기는 하지만 핵심 가치 제안의 일부가 아닌 업무를 아웃소싱
대상업무는 회계, IT 서비스, 소싱, 조달, 품질 보증 및 인적 자원 관리와 같은 백오피스 기능
영업, 마케팅 또는 고객 지원과 같은 프런트 오피스(고객 대면) 역할도 서비스 대상
IBM 홈페이지에 게재 된 기사 관련 내용
IBM 홈페이지에 게재 된 기사 관련 내용

[아웃소싱타임스 이효상 기자] 최근 '챗GPT' 등 AI기술이 우리 생활 깊숙히 파고들며 일상을 지배하기 시작했다. 챗GPT 등 AI기술을 활용할 줄 아는 사람과 모르는 사람간의 업무 효율성이 10배이상 난다고 한며, 이제는 AI가 아닌, AI를 비서처럼 활용할 수 있는 사람이 활용 못하는 사람을 실직자로 만드는 세상이 도래했다고 한다. 

이러한 시대적 흐름을 이해하고  챗GPT 등 AI기술 활용의 일상화를 돕기 위해 본지에서는 이를 활용하여 다양한 형태의 정보 탐색과 뉴스로 만들어 보는 시리즈를 준비해 보았다. 

이번에는 IBM 홈페이지에 게재 된  'What is BPO?(BPO란 무엇인가요?)' 중 일부를 DeepL을 활용해 번역해 보았다. 

■BPO란 무엇인가요?

Contributors: 마크 스카피치오, 매튜 피니오, 아만다 다우니

비즈니스 프로세스 아웃소싱(BPO)은 비핵심 비즈니스 기능이나 프로세스를 처리하기 위해 외부 서비스 제공업체를 고용하는 관행입니다.

BPO는 비즈니스 기능이나 프로세스를 수행하기 위해 외부 서비스 제공업체와 계약을 맺는 것을 수반합니다. 현대 사회에서는 아웃소싱 프로세스가 IT에 의존하는 경우가 많기 때문에 BPO를 ITES(정보 기술 지원 서비스)라고 부르기도 합니다.

BPO는 공급망 관리를 위해 비즈니스 업무를 아웃소싱하여 효율성을 높인 제조 업계에서 처음 사용되었습니다. 오늘날 BPO 서비스는 의료, 자산 관리, 에너지, 제약, 전자 상거래 및 기타 산업에서 기업들이 고객 경험을 개선하고 경쟁 우위를 확보하기 위해 새롭고 혁신적인 방법을 사용함에 따라 활용되고 있습니다.

일반적으로 기업은 비핵심 비즈니스 기능, 즉 비즈니스에 필수적이기는 하지만 핵심 가치 제안의 일부가 아닌 업무를 아웃소싱하는데, 이는 기업과 산업 전반에 걸쳐 유사합니다. 

여기에는 회계, IT 서비스, 소싱, 조달, 품질 보증 및 인적 자원 관리와 같은 백오피스 기능(내부 비즈니스 기능)이 포함됩니다. 영업, 마케팅 또는 고객 지원과 같은 프런트 오피스(고객 대면) 역할도 포함됩니다. 이러한 역할에는 챗봇과 같은 최신 기술도 사용되고 있습니다.

전통적으로 기업들은 주로 비용 절감, 시간 절약, 성과 향상을 위해 아웃소싱 기능을 수행해 왔습니다. 이러한 이점은 여전히 BPO 시장의 주요 동력이지만, 디지털 트랜스포메이션의 추세에 따라 비용 절감 전략 그 이상을 추구하는 기업이 늘고 있습니다. 이제 사내에서 사용할 수 없는 기술 및 전문 지식에 대한 액세스에 대한 관심이 높아지고 있습니다.
[Translated with DeepL.com (free version)]

■What is BPO?

Contributors: Mark Scapicchio, Matthew Finio, Amanda Downie

Business process outsourcing (BPO) is the practice of hiring external service providers to handle noncore business functions or processes.

BPO entails contracting an external service provider to fulfill a business function or process. BPO is sometimes referred to as information technology-enabled services (ITES) because in the modern world, outsourced processes are often reliant on IT.

BPO was first used in the manufacturing industry, where firms gained efficiencies by outsourcing business tasks for supply chain management. Today, BPO services are used in healthcare, asset management, energy, pharmaceuticals, ecommerce, and other industries as companies use new and innovative ways to improve customer experience and gain competitive advantages.

Generally, companies outsource non-core business functions—tasks that, while essential to the business, are not part of its core value proposition—that are similar across companies and industries. These include back-office functions (internal business functions) like accounting, IT services, sourcing, procurement, quality assurance and human resources management. Front-office (customer-facing) roles like sales, marketing or customer support are included as well. These roles are also using newer technologies such as chatbots.

Traditionally, companies have outsourced functions mainly to cut costs, save time and improve performance. These benefits remain the primary drivers of the BPO market, but the trend toward digital transformation has more firms looking beyond cost-saving strategies. There is now an increased focus on access to technology and expertise that are not available in-house.

■BPO의 이점
비즈니스 프로세스 아웃소싱은 조직에 가치 있는 이점을 제공하며 핵심 목표에 필수적인 고도로 숙련되고 전문화된 역할에 더 집중할 수 있게 해줍니다. 이러한 이점은 다음과 같습니다:

●혁신에 대한 접근성. BPO 공급업체는 제공하는 서비스의 전문가로서 경쟁 우위를 유지하고 고객에게 최고의 가치를 제공하기 위해 최신 기술 솔루션에 투자하는 경우가 많습니다. 이를 통해 기업은 비용을 최소화하면서 더 복잡한 프로세스를 처리하는 AI, 고급 분석 또는 자동화 솔루션과 같은 최첨단 기술을 이용할 수 있습니다.

●효율적인 글로벌 입지. 아웃소싱 제공업체는 여러 언어로 24시간 고객에게 서비스를 제공할 수 있으므로 조직이 현지 사무소에 직원을 둘 필요가 없습니다. 또한 확장을 원하는 조직의 경우 해당 지역의 BPO 공급업체와 파트너십을 맺으면 현지 시장에 대한 이해도를 높이고 확장 프로세스를 간소화할 수 있습니다.

●효율성 및 표준화 개선. BPO 제공업체는 결제 처리, 콜센터 또는 회계와 같은 비핵심 비즈니스 운영의 전문가인 경우가 많습니다. 따라서 사내에서 서비스를 처리할 때보다 더 높은 효율성과 전문성으로 이러한 업무를 처리할 수 있습니다.
 
●핵심 비즈니스 역량에 대한 집중력 향상. 비핵심 역량을 아웃소싱함으로써 조직은 리소스를 확보할 수 있습니다. 이러한 리소스는 가치를 창출하고 회사에 경쟁 우위를 제공하는 비즈니스 차별화 요소로 전환할 수 있습니다.

●비용 절감. 간접비는 피할 수 없지만 다양한 기능을 써드파티 공급업체에 아웃소싱함으로써 조직은 직원 채용 및 교육과 관련된 사내 인건비를 절감할 수 있습니다. 또한 풀타임 직원을 고용하는 것보다 비용 효율적인 서비스별 요금제를 활용할 수도 있습니다. 해외 아웃소싱을 통해 조직은 저렴한 노동 시장과 세금 혜택을 활용하여 수익을 개선할 수 있습니다.

■Benefits of BPO
Business process outsourcing offers valuable benefits for organizations and allows for greater focus on highly skilled and specialized roles essential to core objectives. These benefits include:

●Access to innovations. As specialists in the services they provide, BPO vendors often invest in the latest technology solutions available to maintain an advantage over competition and offer the greatest value for clients. This allows companies to access cutting-edge technology, like AI, advanced analytics or automation solutions that handle more complex processes, while minimizing costs. 

●Efficient global presence. Outsourcing providers can deliver around the clock service to customers in multiple languages, eliminating the need for an organization to staff a local office. In addition, for organizations looking to expand, a partnership with a BPO vendor in the region can grant a better understanding of local markets and help streamline the expansion process.

●Improved efficiency and standardization. BPO providers are often specialists in non-core business operations, like payment processing, call centers or accounting. Thus, they can handle these operations with greater efficiency and expertise than if the services were handled in-house.

●Increased focus on core business competencies. By outsourcing non-core competencies, organizations free up resources. These can be redirected toward business differentiators that drive value and give the company a competitive advantage.

●Reduced cost. While overhead costs are unavoidable, by outsourcing various functions to third-party vendors, organizations can reduce in-house labor costs related to staffing and training. They can also take advantage of fee-for-service plans that are more cost effective than retaining full-time employees. Through offshore outsourcing, organizations can use lower-cost labor markets and tax advantages to improve the bottom line.

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